ارتش ایران به بمب هوشمند 2000 پوندی مجهز می شود .
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دور برد است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی کشور را به یک سلاح توانمند هدایت‌گستر و دور ایستا تامین می‌کند.

امیر محمدرضا کارشکی معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش نیز یک سال بعد و در اسفندماه سال۸۹ از تولید نسل سوم بمب‌های هوشمند «قاصد» خبر داده و گفته بود که این نسل از بمب‌های قاصد، مجهز به موتور بوده و برد آن به بیش از ۱۰۰کیلومتر خواهد بود.

بمب هدایت‌شونده ۲ هزار پوندی قاصد، یک مهمات دورایستا و توانمند است که با قدرت تخریب بسیار بالا، هدف‌گیری و هدایت نقطه‌ای(Pin Point) علیه اهداف قابل دید مستقیم خلبان، کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال در هدایت بمب (هدایت تصویری – پسیو) از جمله ویژگی‌های مهم “بمب هوشمند قاصد” به شمار می‌رود.

این بمب همچنین دارای قابلیت‌های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری را داراست؛ همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید این بمب ۲ هزار پوندی توسط متخصصان کشورمان و به صورت بومی انجام شده است.

 در همین زمینه ،‌ امیر دریادار فرهاد امیری معاون جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه پس از جداسازی قرارگاه پدافند هوایی خاتم از نیروی هوایی، هیچ صدمه‌ای به تجهیزات در دست تولید و تولید شده نیروی هوایی وارد نشد بلکه با جدیت بیشتری نیز آن روند ادامه پیدا کرد، گفت: تجهیز جنگده‌ها به انواع موشک‌های هوا‌به‌هوا، هوا به سطح و بمب‌های هوشمند ازجمله ورژن جدید بمب هوشمند “قاصد” با بردبالا و ساخت جنگنده‌های نیمه‌سنگین از جمله دستاوردهای ما در نیروی هوایی است.

وی می‌گوید، “همه این دستاوردها در راستای افزایش امنیت داخلی و جلوگیری از تجاوز دشمنان و ایجاد آرامش در کشور است که قدرت بازدارندگی بیشتری را بر دشمنان ایجاد می‌کند.”

ساخت و تولید انبوه بمب هوشمند “قاصد۳″ ضمن نشان دادن قدرت طراحی و تولید صنایع دفاعی توان دفاعی ایران را به نحو چشمگیری افزایش داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها